• امروز : جمعه - ۴ تیر - ۱۴۰۰
  • برابر با : 16 - ذو القعدة - 1442
  • برابر با : Friday - 25 June - 2021

اجرای یواشکی سند ۲۰۳۰ در مدارس کرمانشاه

  • کد خبر : 4248
  • ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
اجرای یواشکی سند ۲۰۳۰ در مدارس کرمانشاه

به گزارش پاتاق نیوز، به نقل از ماهنامه اتفاق کرمانشاه آنچه موجب می‌گردد تا انقلابی به پیری دچار نشده و بتواند جوانی خویش را حفظ نماید، استمرار و پایبندی به آرمان‌هایی است که انقلاب با آن شکل‌گرفته است. این آرمان‌ها اگر با ابعاد فطری انسانی سازگاری داشته باشد موجب مانایی و به عبارت دیگر جوانی […]

به گزارش پاتاق نیوز، به نقل از ماهنامه اتفاق کرمانشاه آنچه موجب می‌گردد تا انقلابی به پیری دچار نشده و بتواند جوانی خویش را حفظ نماید، استمرار و پایبندی به آرمان‌هایی است که انقلاب با آن شکل‌گرفته است.
این آرمان‌ها اگر با ابعاد فطری انسانی سازگاری داشته باشد موجب مانایی و به عبارت دیگر جوانی انقلابی خواهد شد. مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه این مسئله را موردتوجه قرار داده و مبانی آن را بیان داشتند که یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی تربیت معنوی و دینی آحاد افراد جامعه است. این مهم درگروی تعالی معرفتی و معنوی متولیان تربیت جامعه است؛ بر همین اساس برنامه‌ریزی صحیح در آموزش و توانمندسازی مربیان در اقشار مختلف اصلی انکارناپذیر است. علیرغم این مسئله متأسفانه در سال‌های پس از انقلاب برخی از اهمال‌کاری‌ها موجب شده است تا آنچه به عنوان محتوا و فرآیند آموزش مربیان جامعه از آن یاد می شود دچار اشکالاتی جدی باشد. همین موضوع را در فرآیند آموزش، گزینش و توانمندسازی به بیان، پرورش مدارس، به عنوان مهم‌ترین رکن در تربیت نسل آینده شاهدیم. نمونه‌ای از این مسئله در محتوای پیشنهادی آزمون جامع در کسب گواهی صلاحیت حرفه‌ای مربیان پرورشی در فرآیند استخدامی سال‌های اخیر است. اجرای سند ۲۰۳۰ گرچه به‌ظاهر اجرایی نشده است لیکن رسوخ و رسوب تفکر مبتنی بر این سند را می‌توان در محافل علمی مکرراً مشاهده نمود و دردآورتر آنکه متولیان تنظیم محتوای دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای که قرار است مبنای نظر حرکت جامعه مربیان و معلمان آینده باشد با بی‌توجهی به این مهم و ضرورت نفی تأثیرات این سند غیردینی و نامعتبر موجبات اجرایی عملی این سند را فراهم سازند.
مستند این سخن را می‌توان در محتوای درس «مسائل نوجوانان و جوانان» جستجو نمود. نویسنده این کتاب با تأکید بر لزوم آموزش‌های جنسی برای نوجوانان استناد این ضرورت را بر پایه پژوهشی ارائه می‌دهد که در آن عدم آشنایی دانش آموزان دبیرستان با زمان مطلوب برای رابطه جنسی زوجین به جهت تخمک‌گذاری را ملاک این نتیجه‌گیری می‌داند!.
از سوی دیگر این نویسنده با تأکید بر شرایط دوران نوجوانی و جوانی مربیان پرورشی را بدین سمت ‌و سو سوق می‌دهد که لازم است والدین را مجاب نماید که در این دوران فرزندشان را در یک رابطه جنسی با جنس مخالف قرار دهند تا مانع روابط هم‌جنس‌گرایانه شود!.
وی این دغدغه را با بقیه مشکلات این دوره گره زده و تلاش می‌نماید روح حاکم بر نوشتار خود را بر این مبنا تعریف نماید که رأس رئوس هر مشکلات عدم آشنایی نوجوان با مسائل جنسی است.
حال باید این پرسش را مطرح نمود که اگر مربیان محترم پرورشی در مدارس این نظریه را پذیرفته و بدان جامه عمل بپوشانند، جز آن است که اجرایی بر سند ۲۰۳۰ آن هم با تلاش و دغدغه‌مندی کسانی که متولی تعالی معنوی آینده‌سازان جامعه هستند خواهد بود؟ پاسخ به این پرسش را لازم است متولیان سیاست‌گذاری این قبیل وقایع ارائه دهند تا از تکرار آن جلوگیری شود.
متاسفانه اجرای سند ۲۰۳۰ فقط در بُعد تربیت مربیان و معلمان دنبال نمی شود؛ به تازگی به بهانه کتابخوانی در مدارس ابتدایی کرمانشاه کتابهایی توزیع شده که به وضوح مسائل جنسی را منطبق با سند ۲۰۳۰ ترویج می دهد. مشخص نیست چرا برخی از متولیان آموزش و پرورش با وجود تاکیدات رهبر انقلاب و وزیر آموزش و پرورش دست به چنین خیانت می زنند؟ چرا نهادهای نظارتی در این مسئله ورود نمی کنند و به راحتی این مبانی انحرافی در مدارس استان ترویج می شود؟ ماهنامه اتفاق کرمانشاه برخی از اسناد این خیانت بزرگ را در دست دارد و در صورت ورود مسئولین حاضر به همکاری برای ریشه کنی این خیانت بزرگ است.
در پایان باید این نکته را متذکر شد که آموزش جنسی کودکان امری مهم است که باید انجام پذیرد ولی نه بر اساس مبانی فکری غرب که نگاهی جاهلانه نسبت به جایگاه انسان دارند؛ دین ما کامل است و برای همه حوزه های انسانی حرف و برنامه دارد، فقط کافی است به این منابع رجوع شود.

لینک کوتاه : http://pataghnews.ir/?p=4248
  • 1098 بازدید

برچسب ها