۞ امام خامنه ای(مدظله العالی):
اگر زحمات شما[خبرنگارها] نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود؛ شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهید.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اخبار » فرهنگی » هنری » یاداشت
  • شناسه : 9699
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
  • 145 بازدید
  • ارسال توسط :
شیرین ترین فیلم تلخ سینمای ایران/ سبحان خسروی

شیرین ترین فیلم تلخ سینمای ایران/ سبحان خسروی

به گزارش پاتاق نیوز، یکی از ایرادهای دائمی که جریان دلسوز نسبت به سینمای ایران مطرح کرده، تصویر سیاه و غیر واقعی است که معمولا از سینمای ایران به دنیا مخابره شده. معمولا فیلم هایی که در طول سالهای گذشته در ایران ساخته شده یک سیگنال واحد را فرستادهایران کشوری است عقب افتاده و توتالیتر که […]

به گزارش پاتاق نیوز، یکی از ایرادهای دائمی که جریان دلسوز نسبت به سینمای ایران مطرح کرده، تصویر سیاه و غیر واقعی است که معمولا از سینمای ایران به دنیا مخابره شده.
معمولا فیلم هایی که در طول سالهای گذشته در ایران ساخته شده یک سیگنال واحد را فرستادهایران کشوری است عقب افتاده و توتالیتر که تقاطع بحران ها استهمین یک جمله فصل مشترک همه این فیلم ها بوده.
اما فیلم درخت گردو محمد حسین مهدویان جنسش با تمام فیلم های تلخی که از سینمای ایران دیده اید فرق دارد. روایتی بی بدیل و احساسی از بمباران شیمیایی سردشت ایران در جنگ تحمیلی و داغ هایی که بر دل مرد یک خانواده از غم پرپر شدن عزیزانش مینشیند. این فیلم یک روضه کامل است. از صحنه اولش که با مرگ شروع می شود تا صحنه آخرش که باز با مرگ تمام می شود. همه و همه روایت یک جنایت از هزاران جنایتی است که استکبار جهانی بر علیه مردم ایران مرتکب شده است. درخت گردو باوجود اینکه تعمدا از سوی کارگردان نمادهای انقلابی در آن به کار نرفته وحتی بعضی جاها حرفهای اپوزسیونی و پان کردیسمی می زند ولی شاید بتوان گفت تِم جدیدی از فیلم ملی- میهنی را به تصویر کشیده که روایت یک درد فراموش شده از ایران عزیزمان است.
این فیلم یکی از هزاران سوژه ای است که باید در گام اول انقلاب به آن پرداخته می شد ولی به دلیل دور بودن سینما از مردم و جریانات نفوذ در حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری سینمای ایران، این اتفاق نیفتاد و در گام دوم انقلاب تازه ساختن فیلمهای گام اول انقلاب شروع شده است.
برخی نقدهای تندی به فرم و محتوای فیلم از زاویه دید انقلابی و ملی می کنند که بخشی از آنها درست است ولی این فیلم را نباید با عینک داخلی دید، این فیلم را باید آغاز روایت مظلومیت جهانی ایران دانست که یک تکه از پازل روایت ملتی است که قربانی تروریسم است.
این فیلم یک محصول مناسب برای مخابره مظلومیت ملت ایران است. باید فعالان رسانه ای همزمان با اکران این فیلم در دنیا هشتگ های ایرانمظلوم، ایرانقربانیتروریسم، سردشتنمادتروریسمغربی و … را راه بیاندازند و به پازل روایت مظلومیت ایران کمک کنند.
به نظر می رسد با توجه به المان های کردی که در فیلم وجود دارد، این فیلم برای خارج از مرزهای ایران ساخته شده و جامعه مخاطب و هدفش دیده شدن در جشنواره های بین المللی و جریانات کردی است.
درخت گردو مهمترین پیامش به دنیا مظلومیت ایران است. اینکه ایران قربانی سلاح های کشتار جمعی ساخته استکبار است و جایگاه ما جایگاه یک مظلوم و قربانی است نه جلاد و ظالمی که رسانه های هالیوودی و غربی از ما ساخته اند.
در دیدن فیلم مهدویان باید با عینک جهانی به فیلم نگریست نه نگاه های داخلی و قومی.
ای کاش این فیلم به زبان های مختلف دوبله شود و پیام مظلومیت ایران را به جهان نشان دهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*